Első rész.

Önbizalmunk, magabiztosságunk visszanyerése nem könnyű feladat.

Jellemzően negatív szemszögből szemlélünk minden problémát, azonnal azon kezdünk el agyalni, hogy milyen rossz forgatókönyvek játszódhatnak le. Az ez által létrejövő stressz pedig még inkább megbénít minket.

A gondolatok ereje

Ha folyamatosan így gondolkodunk, akkor a stressz állandó résztvevője lesz az életünknek. Persze ez nem mindig tudatos, ennek ellenére azonban komoly betegségek kialakulásához vezethet, hiszen a folyamatos feszültség károsan hat a szervezetre, és természetesen a lelkünkre is.

Önmagunkat korlátozzuk a negatív gondolatokkal, hozzáállással.

El kell hinnünk, hogy képesek vagyunk döntéseket meghozni, megtenni dolgokat, úgy, hogy az nekünk legyen jó, ne másoknak.

Igen, a lehetőségek között felmerülhet az is, hogy nem éppen úgy alakul minden, ahogyan szerettük volna. Ilyen esetben azonban nem a bezárkózás, az összeomlás, a meghátrálás a megoldás, hanem az, hogy megvizsgáljuk, mi és hogyan történt, hol és mit tudunk/kell javítanunk. Egy szóval az, hogy hogyan tudunk tanulni az adott szituációból.

A megoldások keresése

Sajnos azt tapasztalhatjuk, hogy ha folyamatosan arra fókuszálunk, hogy mit hogyan ne oldjunk meg (mert félünk a következményektől), akkor nem fogjuk észrevenni az orrunk előtt lévő megoldást. Jó döntéseket kiegyensúlyozott lelki állapotban lehet hozni, amikor harmóniában vagyunk önmagunkkal.

Ehhez viszont nyugalomra van szükségünk, tisztán kell látnunk a félelmeinket, a gyengeségeinket és az erősségeinket.

Arra kell koncentrálnunk, hogy mit igen, nem pedig arra, hogy mit nem. Így a megoldásra tudunk hangolódni, nem pedig az akadályokra, korlátokra.

Amennyiben letisztázzuk magunkban, hogy mi az, amit szeretnénk, és nem azon pörög az agyunk, hogy mit nem, akkor a megoldás is sokkal tisztábban kirajzolódik előttünk, könnyebben eljutunk hozzá.

Ne hagyjuk, hogy a folyamatos félelem, rettegés irányítson minket! Annak sosem lesz jó vége.

Egy döntés meghozása minden esetben felszabadító érzés kellene, hogy legyen. Úgy cselekedni, azt tenni, amit szeretnénk, ami számunkra jó, amiről tudjuk, hogy képesek vagyunk rá, magabiztosságot, nagyfokú önismeretet feltételez.

Gyökerek

Ha életünk során nem mindig így gondolkodtunk, hanem hagytuk, hogy a különböző hitrendszerek, magunkkal hordozott minták irányítsanak minket, mindig mások elvárásai alapján cselekedtünk, akkor nehéz munka lesz ezt a változást elérni.

De meg kell jegyezni, hogy már az hatalmas lépés, hogy felismerjük, elfogadjuk, hogy változtatni szeretnénk.

Nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, állandóan mások akaratához alkalmazkodunk, ami elveszi az önbecsülésünket, de valahol a lelkünk mélyén érezzük, hogy ez így nincs rendben. Úgy érezzük, nem vagyunk önmagunk, tudjuk, hogy többre vagyunk képesek, és ezt be is szeretnénk bizonyítani, leginkább önmagunknak, de másoknak is, függetlenül attól, hogy a környezetünkből hátráltató üzenetek érkeznek felénk.

A kulcs

Önbizalmunk újbóli felépítésének alapja, hogy elhiggyük: attól, hogy senki nem hisz bennünk, még nem jelenti azt, hogy képtelenek vagyunk rá.

És ez minden önbizalmi kérdés kulcsa: ne mások szemén át lássuk magunkat, ne mások ránk erőltetett korlátait fogadjuk el a valóságunknak, hanem nézzünk magunkba, ássunk mélyre, és halljuk meg a saját hangunkat.

Ne elszenvedői legyünk a körülményeknek, ne csak sodródjunk a történésekkel a megszokott minták alapján, hanem irányítsuk azt. Legyünk a számunkra is megírt csodás élet megteremtői!

Ha életünk során külső tényezőktől várjuk a magabiztosságunkat, az önbizalmunk visszanyerését, akkor hatalmas tévedésben élünk, mert azt kizárólag saját magunkban tudjuk megtalálni.

A magabiztos ember jó önismerettel, önbizalommal rendelkezik, tisztában van a belső értékeivel, képességeivel, valamint nem mástól várja az elfogadást, a megváltást, hanem elfogadja és nem utolsósorban szereti önmagát.

Szeresd önmagad, mert egy csoda az életed!